“Yeniden yaşamaya başlamak istiyorum, Eduard. Hep yapmak istediğim, ama cesaret edemediğim hataları yapmak…
Panik ataklarım geri gelebilir ama artık baş edebilirim, çünkü o yüzden bayılmayacağımı, ölmeyeceğimi öğrendim.
“Yeni arkadaşlar edinmek, bilge olabilmek için deli olmak gerektiğini onlara da öğretmek isterim.”
Veronika; Şu yeryüzünde aşık olabileceğim tek erkek sensin Eduard; nedeni de çok basit: Öldüğümde beni özlemeyeceksin. Şizofrenlerin ne gibi duyguları vardır bilmiyorum, ama kimseyi özlemediklerinden eminim.”
Dr. İgor’a göre bu şu anlama geliyordu: İnsanlar ancak koşullar buna el verdiğinde delirme lüksüne sahiptirler.
“Mutluluk olasılığı ne kadar yükselirse, mutsuzlukları da o kadar artıyor demek”
“İnsan neden kendinden nefret eder?”
“Korkaklık belki de. Ya da hiç yakanı bırakmayan yanılmak korkusu, başkalarının senden beklediklerini gerçekleştirememek korkusu.”