Batıda ilk olarak İncil basıldı. Çünkü İncil, insanların ulaşamadığı bir şeydi ve matbaa aynı zamanda kiliseye bir başkaldırıştı. Ancak bizde (İslam dünyasında) öyle olmadı; Kur'an-ı Kerim oldukça geç bir tarihte matbaada basıldı, çünkü bizde ruhbanlık olmadığı için din herkesin ulaşabildiği bir şeydi.