Bahar Ince

Bahar Ince
@Baharince
Uçurum
İkili ilişkilerin “isteseydi yapardı” farkındalığı ayrı yoruyor insanı nokta yalanla dolanla süren her ilişki, yok olmaya mahkûmdur. İnsan böyle süreçlerde yorulmaktan bile yorulur. Bu saatten sonra yapmanız gereken, kendinize iyi davranmak ve gerçekleri kılçıksız masaya yatırmak. Artık daha fazla kimsenin yolunu gözlemeyi nokta ne yazık ki bunları yazmak hoşuma gitmiyor. Bahanelere, keşkelere sarılmayı bırakmamız gerekiyor. Uçurumlardan düşmek, bazen yeniden ayağa kalkmamız içindir. En büyük felaketlerin bile bir nimetim var, doğru göz ile bakarsan nokta kendini değersiz hissettiğin yerde ne kadar misafir gibi davranabilirsin. Daha fazla nokta koymanız gereken yerde virgül koymayın. Kimseye mesela olmayın, palyaçoluk yapmaya gerek yok nokta kimsenin sizi istediği zaman yönetecek, istediği zaman yönetecek kadar irade vermeyin sonra kendinizi uçurumun kenarında bulursunuz ilişkilerinizde. Sonra niye böyle oldu etti demeyin, ilk fırsatta sizi itecek, demedi demeyin. Olduğunuz yerde kimseye sesinizi duyuramadan kafanızda geçen karamsar düşünceler ile baş başa depresyon havasına girersiniz. Hep yaşanan olaylar tek tek aklına gelecek. Verilen uğraşlar, çabalar, emekler ve uğraşın çoğunun karşılığını dahi alamadığını anlayacaksın. Ortada ki olan biteni karşılaştırınca terazinin dengede olmadığını görüp derin bir iç çekeceksin. Verdiğin değeri, kıymeti hiçe mi sayıyor, uğraşlarının ve çabalarını görmüyor mu, çok basit, sende yaşanmışlıklara acımayacaksın. Bir insan neden ve ne yüzden her şeye tamam, nasıl istersen, nasıl uygun görürsen, tabii affettim, olur mu öyle şey diyen insana saygı duysun. Bunlar alışkanlık haline gelir. İnsanlar sinir çekerken sadece sinir koymuyor karşısındakine. Neyi ne kadar yapabilir diye de bir mesafe koyuyor. Affetmiş gibi, barışmış gibi, her
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Her kabullenişin sonunda gelen bir ferahlıktır…
Başaramadığınız bir konuda kendinizi “Başarabilirdim.” diye avutamazsınız. Başarmak istediğiniz hiçbir şeyi de bedel ödemeden başaramazsınız. Hesap yapılan yerde muhtemelen her zaman hesaplanmayan bir şey vardır. Yalan diye bir gerçek varsa imtihanın olduğu yerde de bir ihtimal vardır. İnsan aradığı neyse ona dönüşür. Konu ne olursa olsun, haksız yere ödediğiniz bedeller ilerideki mutluluklarınızın teminatıdır. Eğer şu anda ağlıyorsanız biliyorum ki çok uzun zamandır güçlü kalmak zorunda olduğunuz içindir. Bazı zorlukları atabilmeniz için bazı şeylerin yaşanması gerekiyor; düşmeniz, değişmeniz gerekiyor. Sizin acı çekmenizi sağlayan olay belki de büyümeniz içindir. Çünkü her sınanış, kendiyle mücadelesinde güzel bir olgunluk katar insana. İnsan güçsüz bir canlı değildir. Sadece gücüyle bağlantısını kesen yanlış birtakım inanışları vardır. Kendinizi zayıf bir kişi olarak ilan etmeden önce gücünüzle bağlantınızı kesen şeyleri saptamanız dünyanızı daha güzel bir hâle getirecektir. Altını hurdacıya satarsanız size hurda parası verir. Altından anlayan kuyumcudur. Hayallerinizi ve hedeflerinizi olur olmadık yerde ortaya atıp hurdacıların moralinizi bozmasına izin vermeyin.
Dünyanın en güzel şeyi kimseye işinin düşmemesi. Çok net bu.