Sema Soykan’ın öğretici kalemi ve akıcı uslubuyla; İki öğretmenin yaşadıklarını okuyacaksınız.
“ KEŞKE- Bir Köy Enstitüsü Romanı” sırlar ile özlemler, mağlubiyetler ile galibiyetler, imkansız ile mümkün arasında savrulan altı hayatın perdesini anlatıyor.Yaşanmış olaylardan esinlenerek titiz bir araştırmayla yazılan “Keşke” Türkiye’nin aydınlanma sürecinde yetişmiş iki Öğretmenin- Sabiha (Nedret) ve Fikret’in - yaşam öyküleri, Vatan sevgileri, ölümsüz aşkları ve fedakarlıklarını anlatırken, Köy Enstitülerinin açılışından kapanışına kadar işleyişinden eğitimine ve Türkiye’nin 1940-1980 yılları arasında yaşadığı siyasi süreçler ile emperyalizmin eğitimimiz ve de toplumumuz üzerinde ki etkilerini çok güzel ifade ediyor.Sadece kişilerin değil, toplumlarında keşkeleri ne kadar çoksa, hataları, mutsuzlukları ve pişmanlıklarının o kadar derin ve de yakıcı olduğunun hatırlanması umuduyla..