Dış dünya demişken; santral yakınındaki Pripyat şehri, 1970'lerde kurulmuştu. Kazadan önce 48 bin kişinin yaşadığı bu şehir, 1986'ya kadar yeşilliklerin içinde modern; sineması, yüzme havuzu, lunaparkı ve benzeri tesisleriyle cıvıl cıvıl bir yerleşim yeriydi. Şimdi onun yerinde kulakları sağır eden bir sessizlik var. Evler, mağazalar ve hatta posta kutusundaki mektuplar bile olduğu gibi bırakılmış. Asfalt yolların üzerlerinde otlar bitmiş, terk edilmiş virane evlerin duvarlarında ise sarmaşıklar... şu an Çernobil'de hava öldürücü değil. Lakin hâlâ koruyucu elbise olmadan girmenin mümkün olmadığı yerler var. Söz gelimi, Kızıl Ağaç Ormanı ve Hayalet Şehir Mezarlığı... -Çernobil Kazası'ndan