Kendimize zarar vermemek kendimiz dışındaki varlıklara zarar vermemekle doğrudan bağlantılıdır. Özsaygı deneyimi kişinin kendisinden çevreye doğrudur.
Kişi yaşamının sahibidir, dolayısıyla şifalanmak istiyorsa hastalığının sahibi, çaresinin de lideri olmalıdır. Farkındalıksızlık halinde çareyi hep dışarıda aramak sorunu çözmekten öte daha da karmaşık bir hale getirecektir.
Tek başıma ve
huzur içinde, ruhum benden ayrılıyor,gök oluyor,yer oluyor kısacası her şey oluyordum. Dalgalar içinde çözünüyordum.Dış ve iç birbiriyle bütün oluyordu. Bu sadece bir deneyimdi.