Sorunumuz acıdan kaçmak istediğimiz için ortaya çıkmıştır. Hatta biraz daha ileri giderek tüm sorunların kökeninde acıdan kaçma isteğinin yattığını söyleyebiliriz
Temelde, hayatta başımıza gelen her şey kendi suçumuz, başka hiç kimsenin değil. Bizlerin başından geçen zorlukların pek çoğu başkalarının da başından geçiyor ama onlar tamamen başka tepkiler veriyorlar. Biz en kolay yolu seçtik sanki: ayrı bir gerçeklik.