İleriye uzanan yolda bize daima sancılar eşlik eder. İşte, o sancılar öyle dayanılmaz bir hal alır ki kaçıp kurtulmak isteriz. Bunlar neden sadece benim başıma geliyor diye düşünür ancak bu savaşı veren tek kişinin kendimiz olmadığını anlarız. Sen de acı çekmiş, yıpranmışsındır eminim. Ne var ki ben acının içinde konaklamaya bir son veriyorum artık. Acıyı aştıktan sonra biraz yaş aldı kalbim. Büyüme sancılarıydı bu. Benim büyüme sancılarım sendin.