Sürünerek çıkmak yükselmek demek değildir. Sen yukarılara doğru çıksan bile yine alçaksın. Ben aşağıya düşerken bile yükseğim. Sen yılan gibi yükseldin. Ben doğan gibi düşüyorum.
Ey savaş!.. Sen acı ve korkunç.. Kanlı ve berbat.. Çirkin ve yıprstıcısın.. Fakat sen büyük ve azmetlisin.. Bunun içindir ki insanlar sana ebediyen tapınacaklardır.
Karanlık suçları gizler.. Çirkinlikleri örter.. Karanlıkta her şey güzeldir.. Çirkin güzel olur.. Güzel, çok güzel olur.. Ve eğer gönüllerdeki yılan başkaldırmışsa.. Ve bailst dumanlıysa karanlıkta bir kız çabucak ilahe olur ve erkek tanrılaşır..