Çok sayıda insanın inandığı gibi, son derece şefkatli bir Tanrı varsa eğer, onun yarattığı bu çaresiz yaratık nasıl oluyor da sefalete mahkum ediliyordu?
Eğer bir adam kendine ve ailesine sadece varoluşun en temel gereksinimlerini sağlayabiliyorsa, o damın ailesi yoksulluk içinde yaşıyor demektir. Medeniyetin faydalarından yararlanmadığına göre onun bir vahşiden farkı yoktur. Nelerden mahrum kaldığını bilmediğine göre, bir vahşinin durumu ondan daha iyi sayılabilir.