Kitaptaki Doktor P.'nin agnozi hastası olduğunu görmek ve bana bu kitabı alan kişinin de tam olarak böyle olduğunu anlamak, bana kitabı adeta birebir yaşattı. Bana karşı davranışları seviyor gibiydi ama tam tersine beni nesneleştiriyordu. Doktor'un karısını şapka sanması, onu bir nesne olarak görmesi görsel bir körlüktü; bu kitabı bana alan kişi ise meğer toplumsal bir körmüş. Bir kitabı daha önce hiç bu kadar içselleştirerek okumamıştım.