Bundan yüz, üç yüz yıl önceki ruh körlüğü, özgürlüğe karşı duyulan nefret hiç değişmeden kaldığına göre bunca zamandır yazılanlar, konuşulanlar bu insanlara ne vermişti ?
Ben ilericilik, uygarlık, kültür adı verilen bir merdivenden nereye gideceğimi tam olarak bilmeden yürüyor, yürüyorum. Acaba yalnız bu güzel merdiven için yaşamaya değmez mi ?