Gün geçmiyor ki insan görünümlü yaratıkların yeni bir kötülüğüne şahit olmayalım. Her gün farklı bir pisliğe denk geliyor gözümüz. İnsana, çocuğa, kadına, hayvana yapılan zulmü gördükçe Nazım Hikmet'in söylemiş olduğu ifade gelir aklıma; "Alt tarafı bir çiçek koklayıp, bir hayvan sahiplenip, bir kaç insan tanıyıp, sevip gidecektik bu dünyadan. Nasıl kötü bir zamana denk geldi ömrümüz. Vicdansızların, sapıkların, katillerin, nefretin, cehaletin ortasına düştük."
Bunca iğrençligin içinde aklı selim kalabilmek büyük marifet cidden. Çünkü 'akla zarar, kalbe ziyan bir çağdayız.'🥀