Roman genel olarak kolay okunabilir ve anlaşılabilir. Sonlarına doğru ders verici nitelikte. Romana hakim olan duygular aşk,hırs,intikam...Özellikle de kıskançlık
...Nabizade Nazım , romanda aşırıya kaçan duygu ve zaafların insanlara neler yaptırabildiğini,kişinin hem kendisine hem de çevresine verdiği zararları anlatmak istemiştir.
Fakat tasarısının ahretteki cezası aklına geldi .Kendini öldürmenin de müthiş bir cinayet olduğunu düşündüğü zaman tövbe ve istiğfar etti .Fakat intiharını mazur göstermek için deliller aramaktan da büsbütün vazgeçemiyordu.