Evrime empati perspektifinden, şaşırtıcı derecede farklı bir bakış açısı kazanırız. İnsani gelişmenin tarihi, yani evrimimiz, artık egemenliğe değil işbirliğine yönelik olur.
Büyük medeniyetlerin hikayesi, empatik doğamızın bastırılmasının hikayesidir. Hakikatte yaşamak için her insana başlangıçta verilen yeteneği kaybederiz.