Dünya edebiyatında, Shakespeare'den sonra insanın gerçekliğine en derinlemesine nüfuz eden oyun yazarlarından biridir Moliére.
Cimri de bir insanın ve ailenin dolayısıyla birçok insanların ve ailelerin iç ve dış yapısına bağlanmış. Oyunun sonundaki garip rastlantılar cimriliğin tutarlı bir sonucuna bağlanmış.
Kitapta karakteri hem somut hem soyut bir hale sokmuş. Harpagon' un somut hali Moliere'in rastladığı belki de konuştuğu bir insanı anlatıyor. Yeri yurdu, işi gücü, kılığı kıyafeti, yaşı başı bellidir. Soyut hali ise cimrilik yanını karikatüre belirtmiş, abartmış, dünyanın her çağında ve her yerindeki cimrilere benzetmiş. Cimriliği, olmayan adı bile sonradan cimri anlamında kullanmış.
Moliére oyunlarında başka oyun ve yazarlardan faydalanmıştır.
Cimri'nin en eski kaynağı Plautus'un Çömlek adlı komedyasıdır.
Kitabı Sabahattin Eyüboğlu son derece başarılı bir şekilde çevirmiş.
Kitabı okumak isteyenler özellikle "Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi" İş Bankası Yayınlarından okumasını tavsiye ederim.