Edip Bingöl

Edip Bingöl
@Edip_Bingol
Tüm put ve partilerden uzak - sade(ce) bir kul
Aziz/e kardeşim!
İnsanlığın en mühim meselesi ve en büyük davası, iman ile kabre göçmek, ebedî saadete mazhar olmak ve o dehşetli cehennemden kurtulmaktır. 👉 Dünyanın hiçbir meselesi bundan daha ehemmiyetli ve daha büyük olamaz.
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
bismillahirrahmanirrahim
Aziz/e kardeşim! İnsanlığın en büyük davası, en ulvî gayesi, iman-ı kâmil ile bu fâni âlemden ebedî âleme intikal etmektir. Zira bu dünya, bir misafirhane olup, asıl vatanımız ahirettir. İman, o vatanın saadet kapısını açan yegâne anahtardır. İnsan, bu kısa dünya hayatında, iman nuruyla nurlanip kabre girmeli ki, ebedî saadete nâil olsun ve cehennemin elîm azabından halâs bulsun. Dünyanın bütün meseleleri, bu ulvî gaye yanında bir gölge misalidir; ne kadar parlak görünse de, fanidir, zâildir. Öyleyse, ey nefsim ve ey kardeşlerim! Geliniz, Risale-i Nur’un nuranî dersleriyle imanımızı tahkim edelim. Kur’ân’ın hakikatlerini rehber ittihaz ederek, marifetullah ve muhabbetullah yolunda sebatkâr olalım. Zira bu yol, sırat-ı müstakime uzanan en selâmetli yoldur. Cenâb-ı Hak, bizleri iman-ı kâmil ile rızasına kavuşanlardan, ebedî saadet yurdunda cemalullahı müşahede edenlerden eylesin. Âmin. Hürmet ve muhabbetle, Duanıza çok muhtaç
Bu hayatın gayesini
"Rahatça yaşamak ve gafletli lezzetlenmek ve heveskârâne nimetlenmektir" diyenler, gayet çirkin bir cehâletle, münkirâne, belki de kâfirâne, bu pek çok kıymettar olan hayat nimetini ve şuur hediyesini ve akıl ihsânını istihfaf ve tahkir edip, dehşetli bir küfrân-ı nimet ederler. Lem'alar
(Aziz/e kardeş!)
Sizin dünyaca bazı müşkülatınız, senin hesabına beni bir parça müteessir etti. Fakat madem dünya bâki değil ve musibetlerinde bir nevi hayır vardır, senin bedeline "Yahu bu da geçer!" kalbime geldi. لَا عَيْشَ اِلَّا عَيْشُ الْاٰخِرَةِ düşündüm اِنَّ اللّٰهَ مَعَ الصَّابِرٖينَ okudum اِنَّا لِلّٰهِ وَاِنَّٓا اِلَيْهِ رَاجِعُونَ dedim. Senin yerine teselli buldum. Cenab-ı Hak bir abdini severse dünyayı ona küstürür, çirkin gösterir. İnşâallah sen de o sevgililerin sınıfındansın. Mektubat
Kahraman ağabey ve kardeşlerim!
Cuma-yı şerifin rahmet ve bereketi üzerinize olsun! Risale-i Nur’un nuranî ikliminde, bu mübarek günün her bir ânı, Kur’ân hakikatleriyle kalblerimizi tenvir etsin. Cenâb-ı Hak, bu Cuma’yı, imanımızı ziyadeleştiren, tefekkürümüzü derinleştiren ve uhuvvetimizi kuvvetlendiren bir vesile kılsın. “Cuma, mü’minlerin bayramıdır” sırrınca, birbirimize dua ile bağlanalım; Rabbimizden, Risale-i Nur’un feyziyle âlem-i İslâm’a saadet ve huzur niyaz edelim. Dahada yazacaktım perde indi:)) İstanbul Lâhikası:) Hayırlı cumalar