"Kalp midir insana sev diyen,
Yoksa yalnızlık mıdır körükleyen?
Sahi nedir sevmek:
Bir muma ateş olmak mı,
Yoksa yanan ateşe dokunmak mı?"
*ŞEMS-İ TEBRİZİ
" Kötüye kötülükle karşılık vermek her zaman yanlış değildir. Bırak onun içindeki iyiliği başkası arasın, sen değil. Başkalarının iyilik meleği olacağına kendin şeytanın ol."