Mutluluğun bizden kaynaklandığını ve hiçbir şeyin mutluluğumuzu bozamayacağını gerçekten kabul ettiğimizde dışarıdaki zararlı durumlara kapımızı kapatmış olur ve olayları, onlara negatif düşünceler eklemeden sadece gözlemlemekle yetiniriz.
-"Zor olan, gördüklerimi eleştirmemek! Çünkü hemen bildiklerimle kıyaslamaya başlıyorum. Her şeyi yorumluyorum."
-"Çünkü beyninin kendini rahatlatmaya ihtiyacı var. Dün de anladığın gibi, yenilikler egoyu korkutuyor, bu yüzden de eleştirmeye başlıyor; zihnini devreye sokup kıyaslamalar yaparak seni bildiklerinin güvenli bölgesine çekmeye, böylece kendini rahatlatmaya çalışıyor."