Her zaman Salevât-ı Şerîfe okunmalıdır, ama özellikle Şabân ayında (daha çok) okunmalıdır. Zirâ Rasûlullâh Efendimiz aleyhisselâtu vesselâm "Şabân-ı Şerîf benim ayımdır" buyurmakla bu ayı kendisine izâfe etmiştir ki ümmeti bu ayda kendisine daha çok Salevât-ı Şerîfe getirsin.