ElifeNurUYSAL

Ayet ve Hadislerden Deliller
Şevkani Sünnet'in dinde huccet oluşuna İslam dininden nasibi olmayandan başka kimse karşı gelemez diyerek, Sünnet'in dinde kaynak oluşunu ve önemini bu şekilde ifade etmektedir.
Reklam
ElifeNurUYSAL
Bir kitabı okumaya başladı
Hz. Muhammed’in Hayatı
Hz. Muhammed’in HayatıMartin Lings
8.7/10 · 2.889 okunma
314 syf.
·
Puan vermedi
·
37 günde okudu
Alevi-Sünni Diyaloğu
Alevi-Sünni DiyaloğuHüseyin Yılmaz
8/10 · 11 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Müslüman, elinden ve dilinden başkalarının selamette olduğu kimsedir." Buhari, İman 8.
Reklam
İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır. Hacı Bektaşi Veli
Sayfa 213Kitabı okudu
Hoşgörü
Kişinin kendi değerlerinden ve öz benliğinden taviz vermesi değil; farklılıklarla birlikte yaşamayı öğrenmesi ve bir hak çiğnenmediği sürece insani ilişkilerde anlayış göstermesidir.
"Hoşgörünün bulunmadığı yerde taassup; taassubun olduğu yerde de insan hakkı ihlali kaçınılmazdır."
Sayfa 209Kitabı okudu
İnanç Taassubu
"kendi din anlayışını diğerlerine dayatma isteği ve bu isteğe uymayanlara karşı hoşgörüsüzlükte bulunma eğilimi"
Sayfa 137Kitabı okudu
Ahzab, 33/39.
"O peygamberler, Allah'ın emirlerini insanlara tebliğ ederler, Allah'tan korkarlar ve O'ndan başka kimseden korkmazlar."
Reklam
ElifeNurUYSAL
Bir kitabı okumaya başladı
Sünneti Doğru Anlamak
Sünneti Doğru AnlamakSaffet Sancaklı
8.7/10 · 57 okunma
Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik
Her Alevi Bektaşi'dir, ancak her Bektaşi Alevi değildir. Sonradan Bektaşi olmak isteyen ve buna layık görülen herkesin Bektaşi olabilmesi mümkün iken, Alevi olabilmek için Alevi anne ve babadan olma şartı aranmaktadır. Yani isteyen herkes Bektaşi olabilir, ancak Alevi olamaz. Bir diğer ifadeyle her Alevi Bektaşi'dir, ancak her Bektaşi Alevi değildir.
Gerek Alevilik gerekse Bektaşilik, İslam mezhepleri tarihinin, mezhep olma kriterlerini taşımamaktadır. Dini bir örgütlenmenin mezhep kabul edilebilmesi için sistematik bir teolojiye ve fıkha veya bir nazariyyeye sahip olması ve bunun yanı sıra, onu ele alan temel eserlerin yazılmış olması gerekir. Ayrıca, İslam geleneğinde babadan oğula geçen bir yetki devri söz konusu değildir.Alevi Bektaşilikte ise dede böyle bir yetkiye sahiptir ve icazetle tayin edilir. Oysa mezhep liderleri, bir başkası tarafından icazetle tayin edilmez... Diğer taraftan İslam mezhepleri arasında soya bağlı bir mezhep yoktur ;isteyen istediği mezhebe girebilir ve istediği zaman o mezhepten çıkabilir. Halbuki Alevilik soyda devam eder. Anne ve babası Alevi olmayan Aleviliğe giremez. Bektaşilikte de ancak uzun törenlerden geçtikten sonra tarikata girmek mümkündür. Alevilik ve Bektaşiliğin bu gibi özellikleri, onların mezhep olmadığını açıkça göstermektedir. *Sönmez KUTLU
"Alevilik Bir Meşreptir"
Alevilik ne bir din ne mezhep ne de folklorik bir öğedir;Alevilik bir meşreptir. Ana kaynak olan Kur'an ve Sünneti biraz farklı bir biçimde yorumlama, bu iki kaynaktan yararlanma ve yaşama tarzıdır. *Hüseyin TUĞCU
Reha Çamuroğlu
"Aleviliğin heterodoks bir İslam ya da İslami bir heterodoksi olduğunu ileri sürer. Ona göre özünü insan kardeşliği ve Tanrıyı insanda görme anlayışından alan Alevilik, İslam kültürel kuşağı içerisinde yaşamış, Müslümanlığın sembolik yapısı içerisinde kendini ifade eden bir heterodoksi inancıdır. "