"her yerde acımasız otoritenin eliyle oradan oraya savrulan bir sürü insan vardı. Bazı hapishanelerde siz parmaklıkların ardındasınızdır, istediğiniz her şey dışarıda; bazılarındaysa siz dışarıdasınızdır, istenen şeyler parmaklıkların ardında."
"En alçak eylemler, zehirli otlar gibi
Serpilir hapishane havasında;
Orada solup giden sadece
İnsanın içindeki iyiliktir;
Soluk yüzlü Azap ağır kapıyı bekler,
Umutsuzluktur Gardiyan.
...
Kanunlar haklı mı,
Yoksa haksız mı bilmem;
Biz hapis yatanların tek bildiği
Duvarın çok sağlam olduğu.
İçerideki cehennemi gizlemeye de çok uygun,
Çünkü burada öyle şeyler oluyor ki
Ne Tanrı'nın oğlu ne de insanoğlu
Bunları asla görmemeli! "
Oscar Wilde
"Bunlara da, hukuklarına da binlerce kez lanet olsundu! Adaletmiş; yalandı, yalan, korkunç, vahşice bir yalan; karanlık, mide bulandırıcı, ancak kâbuslara yaraşır bir şeydi. Sahte ve iğrenç bir oyundu. Adalet diye, hak diye bir şey yoktu; yalnızca güç, zorbalık, kayıtsız ve kontrolsüz bir keyfilik ve güç vardı!