"Biz, çayın yalnızlığa iyi gelen tarafını da
severiz. Avuçlarken ince belli bardağı, hücrelere kadar hissettiren sıcaklığında unuttuk yalnızlığı."
Oğuz Atay
"İnsan biraz yitikti. Kendisiyle konuşmaya bile mecalsizdi. Herkesi tanırdı, küserdi, barışırdı ama kendisine açmazdı kapılarını. İnsan en çok da kendisinin nankörüydü."