Okumak yalnızca keyif almak, heyecan duymak değildir. Bazen her satırı inceler, aynı metin içerisinde gidiş gelişler yaparak tekrar tekrar okur, başını iki elinin arasına alarak ilerlersin. O bunaltıcı süreç sonunda birden görüş alanın açılır. Uzun mu uzun dağ yolunu tırmandıktan sonra tüm manzarayı görebilir hale gelmek gibi.
Yaşadığımız çağda anlaşılması zor kitaplar, zorluğuyla kalıyor ve artık kitap olma değerini yitiriyor. Herkes, moda olan Noel şarkılarını internetten indirir gibi şaheserleri kolayca, rahatça okumak istiyor.