Gece olunca, insan duyguları daha fazla yoğunlaşıyor.
İlham falan değil bu.
Ölümle uyku benzer şeyler olarak nitelendirilir hep.
O yüzden insan gece olunca insan olduğunu hatırlıyor.
Hesaplaşıyor. Hem hayatla, hem insanla, hem de kendiyle.
Sanki hayatın son anları gibi gece.
İnsan muhasebe yapıyor.
Bu yüzden gece doğruları söyleyen iyi dosttur.
Ona inanın, güvenin.
Gece sağlam bir arkadaştır.