"Maddenin dönüşümü... Ölümsüzlük yerine dönüşümle avunmak ne büyük ödleklik! Doğanın gerçekleştirdiği bilinçten yoksun dönüşüm işlemleri insanın ahmaklığından daha aşağı bir yerdedir. Çünkü ahmaklıkta gene de bir bilinç, irade belirtisi vardır, ötekinde ise bunların hiçbiri... Ancak ölümün karşısında vakarlı olmaktan çok korku duyan tabansızlar, bedeninin ileride bir ota, taşa ya da kurbağaya dönüşeceği, onların yapısında yeniden yaşayacağı düşüncesiyle avunabilirler. Maddenin dönüşümünde ölümsüzlüğü görmek, içindeki keman kırılıp işe yaramaz hale geldikten sonra keman kılıfına parlak bir gelecek biçmek kadar gülünçtür."