Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

GüLSüM

GüLSüM
@glsmbcc
“قل رب زدنى علما اَللّٰهُمَّ يَا مُفَتِّحَ الْاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنَا خَيْرَ الْبَابِ
Lisans
Giresun
Giresun
67 okur puanı
Mart 2018 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
Haramı Terk
Helal olmayan şeylere bakışlarını salmaktan sakın, çünkü bakış hedefine varan bir ok ve buyruğunu dinletebilen bir padişahtır."
Reklam
İhtilafı reddetmek, insan fıtratını kabul etmemek ve düşünceyi donuklaştırmak demektir. İhtilafın olduğu yerde doğru da yanlış da olacaktır. Önemli olan, hakikati arama çabası içinde olmak ve bu konuda iyi niyet sahibi olmaktır.
Nasslar da net bir şekilde tespit edilen zarar vermeme ilkesi Rasûl-i Ekrem (sav) tarafından “ Zarar vermek de zarara zararla karşılık vermek de yoktur” şeklinde açıkça ifade edilmiştir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Zarar ve eziyete sebep olan eylemlerin, insanlar arası ilişkilerin karşılıklı sevgi-saygı ve güven esasına dayalı olarak kardeşlik anlayışı çerçevesinde seyretmesi amacıyla bağdaşmayacağı açıktır. Hz. Peygamber (sav), komşusu, kendisinden her bakımdan güven içerisinde olmayan kişinin gerçek imana eremeyeceğini Allah adına üç defa yemin ederek ifade etmiştir (el- Buhârî, Edeb 29; Muslim, İman 73). Öte yandan "Başkasına zarar vereni Allah da zarara sokar, başkalarına zorluk çıkarana Allah da işlerinde zorluk çıkarır" (Ebû Dâvûd, Akdiye 31; İbn Mâce, Ahkâm 17) buyuran Allah Rasûlü, müslümana zarar verme ya da onu aldatmanın lâneti gerektiren davranışlardan olduğunu belirtmiştir: “Müslümana zarar veren veya onu aldatan mel'ûndur" (et-Tirmizî, Birr 27).
Sayfa 416
İbn Arabi felsefeye karşı duyduğu ilgiyi ve sevgiyi açıklamaktan geri durmaz. Futûhat'ın 226. bölümünde şöyle der: "Felsefe sırf felsefe olduğu için kötülenemez. İlahiyatla ilgili konularda hata ettikleri için yerilmişlerdir. Filozof muhibb-i hikmet, yani hikmeti seven mânasına gelir. Şüphe yok ki, aklı başında olan herkes hikmeti sever. Ancak ister Mutezile olsun, ister filozof olsun isterse nazar ehli olan diğer sınıflardan birine mensub bulunsun, fikir ehli olan herkesin ilahiyat bahsinde hatası doğrusundan fazladır".
Sayfa 143
Reklam
"İstediğiniz kadar çok ilim öğreniniz, amelsiz ilmin hiçbir değeri yoktur. Sefihlerin işi rivayet, hakikî âlimlerin hali riâyettir.” Hasan Basrî
Sayfa 133
GüLSüM
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Bir İdam Mahkûmunun Son Günü
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo
8.2/10 · 119,8bin okunma
123 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
24 saatte okudu
Kur’ân’a göre münafıkların özellikleri adlı kitapta konuya dair kavramlar ayrıntılı bir şekilde verilmiş ve içeriğin daha iyi anlaşılması sağlanmış.Kur'an'dan bir çok ayet ve hadisle desteklenmiş olan kitap kaynakça açısından da zengin. Münafıklar, "rüzgarda sallanıp duran harap bir eve" benzerler.Bu kitap, münafıkların inançlarının zayıf ve sağlam bir temele oturmadığını delillerle gösterir. Münafıkların toplumda büyük bir tehlike arz ettiği de vurgulanır. Bu kişiler, nifak tohumları ekerek ve yalanlar yayarak toplumu parçalamaya çalışırlar. Bu nedenle, Kur'an'da müminlere münafıklardan uzak durmaları ve onlarla dostluk kurmamaları tavsiye edilir. Dil olarak akıcı fakat yer yer muhteva olarak bazı okuyucular zorlanabilir fakat okunması her hâlükârda yararlı olacaktır.
Kur'ân'a Göre Münafıkların Özellikleri
Kur'ân'a Göre Münafıkların ÖzellikleriHamdi İşcan · Işık Yayınları · 20031 okunma
123 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
24 saatte okudu
Reklam
Buhari ve Ebû Davud, Abdullah İbn Mes'ud'dan (r.a.) (Ö. 32/562) rivayet ediyor: "Size doğruluk yaraşır. Doğruluk insanı iyiliğe, o da. Cennet'e çeker, götürür. İnsan, kendini bir kere doğruluğa verip, o yola yöneldi mi, hep doğru söyler, doğruyu araştırır. Böylece o insan, Allah katında "sıddîk" olarak yazılır. Yalandan sakınınız. Yalan insanı fücura, bataklığa, o da Cehennem'e ulaştırır. Bir insan, kendini bir kere yalana kaptırdı mı, daima yalan söyler, neticede Allah katında "yalancı" olarak yazılır..." İşte kanaatimizce, münafık, söz, fiil ve itikat sahalarında sürekli içinde bulunduğu yalanla o kadar bütünleşmiş, o kadar özdeşleşmiştir ki artık o ikinci bir fıtrat kazanmış ve âdeta mücessem bir yalan kesilmiş gibidir. Allâme Hamdi Yazır, Bakara sûresi 10. âyetinin tefsirinde bu duruma şöyle işarette bulunmaktadır: "Münafıklar devamlı yalan söylerler, eğriyi doğru, doğruyu eğri gösterirler. Yalan söyleye söyleye kalp devamlı yalancı intibalarla kaplanır. Ruhî hayat bir evham âlemi, bir bâtıllık sahası olur kalır. Hak nuru oraya, ara-sıra yanar-döner bir yıldız böceği hâlinde görünen bir fener gibi gelir. Artık o kalp ve onun gözleri, kulakları fayda ve zararı, hayır ve şerri seçemez olur. Kâr der, zarara koşar, iyilik der, şerre koşar, bahçeyi ateş görür kaçar, ateşi Cennet sanır atılır. "
Sayfa 114Kitabı okudu
"Onlar: "Resûlüllah'ın etrafındaki fakirlere infak etmeyin, destek olmayın ki dağılsınlar." diyen bedbahtlardır. Halbuki göklerin ve yerin bütün hazineleri Allah'ındır, lakin münafıklar bunu bilmezler, anlamazlar. " Ekonomik gücü kullanarak insanların inanç ve düşüncelerini değiştirmeye zorlamak sadist bir ruh hâlinin dışa vurumu olarak değerlendirilebilir. Merhum Seyyid Kutub, geçmişten bugüne münafıkların bu gayr-î insanî tutumu bir politika olarak benimsediği kanaatindedir. Ona göre bu yöntem "İslâm memleketlerinde Allah'ın davetine ve İslâmî diriliş hareketine karşı savaş açanların da başvurduğu bir yöntemdir. Ablukaya almak, aç bırakmak, iş ve geçimini sağlama yollarını tıkamaya çalışmak gibi yöntemlerle dava adamlarını sindirmeye çalışırlar. "
Sayfa 106Kitabı okudu
Sadist Eğilimler Açıdından Münafıklık
Adler'in karşılaştığı bir vakayı zikretmek yerinde olacaktır: "Bazen bir insanın ne derece kin duyabileceği tıpkı bir şimşek gibi birdenbire açığa çıkabilir. Savaş hizmetinden muaf tutulan ve tüyler ürpertici katliamlara ve başkalarının nasıl yok olup gittiklerine dair yazıları okumaktan ne kadar zevk duyduğunu açığa vuran bir hastamızın durumu böyle olmuştur." Münafığın, insanlarla sürekli alay ederek onları rencide etmesi, yalan ve iftiralarla inanan insanları zor durumda bırakması da onun sadistçe arzularının bir göstergesi olarak kabul edilebilir.
Sayfa 105Kitabı okudu
619 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.