(Spoiler) Zühal ve Yücel İzmirli’nin kitaplarının hayranı oldum bir kaç sene önce Rodos’tan Karşıyaka’ya kitabını okuduğumda yorganı başıma çekip ağlamıştım ve Rodos’u araştırıp durdum . Öyle bir etki yaratıyor ki bende.. kitap okumayı tabi ki çok severim ancak okuduğum bir kitaba ara verip kapağını kapatınca konusuda kapanır düşünmem ama bu kitabı yolda okuduğumda ve metrodan inmek için kapattığımda şunu sordum acaba Ahter ne yaptı? İki kitapta da aynı hisler kapladı içimi. Cumhuriyet, Atatürk Türklük bayrak sevgisine her zaman yer vermesi bazen yolda okuduğumda kendimi ağlamamak için zor tutuyordum. Karakterlerin çocukluğundan yaşlılığına kadar anlattığı için içinizden biri oluyorlar. Ve muhakkak kitabın sonunda asla yarım bıraktırmıyor yazar onlara veda etmemizi de sağlıyor. Ve sanırım beni ağlatan da bu . Koca bir ömür nasıl sığar bir kitaba ? Bu iki kitap birbirine bir açıdan çok benziyor Rodos’tan Karşıyaka’ya okurken karakterler Rodos’ta esir kalmışlardı Türkiye’ye gitmeye çalışıyorlardı Rodos’lu Ahter’in ailesi ise savaştan önce Türkiye’ye yerleşiyor ve çoğu akrabasından haber alınamıyordu, acaba tanıyorlar mıydı bu iki aile birbirini.