Kim bilir kaç duygudaşımla beraber hep Şarlo gibi yaşamıştım. Aslında o askıları düşük ,bol pantolonlu, başkalarının mutluluğuyla mutlu olabilen, herkese yaklaştıkça herkesçe dışlanan, onca külyutmazlığına karşın budala yerine konan, hep başının çaresine bakmaya yazgılı yapayalnız adam, biz milyonlarca yalnızı simgeliyordu…