Syf

#ŞANSOYUNLARIHARAMDIR...
Yıllardır tam da yıl başında her zaman bir kamuoyu oluşturulmaya, insanları alın teri ile kazandıkları paralarla mutlu olmaya dair bir şeyler yapılmaktadır. Piyango vb. haram olduğuna dair insanlara bir şeyler söyledikçe insanlar haram yemiş oluyor ve işin ilginç tarafı eskiden haram olduğunu bilmeden oynayan şimdi bilerek dine, dinî söylemlere inat yaptığını yapıyor ve maaz Allah bilerek günahta ısrar imandan çıkarmaya kadar götürür. Şimdi burda bir muhasebe yapacak olursak acaba bu işin yanlışı nerede? Halk islamdan mı rahatsız? Halk Müslümanların söylemlerinden mi rahatsız? Halk hep yasakçı söylemlerden mi rahatsız? Bu işte bizim payımız ne? Bu işin çözüm odağı ne? Bu iş devlet eli ile mi halk eli ile mi düzeltilmeli? Şimdi bunların hepsini düşününce İslam hukuk sistemi hep insanlara hayat sunan çözümler getirmeyi hedeflediğini unutmamalıyız. Bu işte biraz söylem ve metot yanlışlığı olduğu ortada zira bir insana domuz eti yedirip tam ağzında iken o et domuz eti dediğiniz zaman karşılaşacağınız portre ile karşılaşıyorsunuz. Çünkü bu konuda bilinç altında oluşan bir kabul var. Peki Allahın haram kıldığı bu noktada değişen ne? Arkadaşlar öncelikle çağın ihtiyaçlarına göre ahkam da değişir şeklinde külli bir kaide var hukukta. Dinamik bir yapıya ancak dinamik bir sistem ile karşılık verilebilir. Tam da burada insanların alın teri ile kazanabilip kazanamadığını soran var mı? İnsanların bu denli şükürsüzlüğü içerisinde her ağızdan memnuniyetsizlik safhasına gelmiş ve rızkı ile yetinmeyen bir çok imkanı görerek kendini aşmış insan oğluna nasıl muamele edilir? Sistem insanı sadece maddeperestliğe yönlendirerek tabiri caiz ise manevi değerlerin dibine hiroşima etkisi oluşturacak tahribatlar oluşturdu. İnsanlık bu çarka kurban gitti. Maalesef olanla yetinmediğinden
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yerli Aracımız
Otomobil zevki olan ve az çok anlayan biri olarak dış görünüm tatminkar olacak gibi görünüyor. Daha içini göremedik. Vatana millete hayırlı olsun. Teşekkürler TOGG
Ve nihayet sonunda bizi üzecek olan şey yanlış insanlara yaptığımız doğrular olacaktır...
Karşınızda herkesle haksızca mücadeleyi sürdüren cahil bir kişiye yapacağınız en iyi şey kendince düşman olanlardan bir kişilik sayıyı azaltmak sureti ile kapıları sonunu kadar ona karşı kapatmaktır.
Nabza göre şerbet
İnsan hep bilmedinden değil, bazen sevgi bilir susar, bazen saygı duyar susar, bazen kırmamak için susar, bazende karşısında anlayanı olmadığını bilir susar...