Osmanlı'nın son dönem âlimlerinden, Mehmet Akif' in de arkadaşı olan Ömer Ferid Kâm bir yazısında şöyle der:
"İnsanlar diyor ki: 'Bakalım Allah ne gösterecek?'
Allah da diyor ki: 'Bakalım kullarım ne yapacak?' "
Peygamberimiz diyor ki:
"Müminin durumu gıpta ve hayranlığa değer. Çünkü her hâli kendisi için bir hayır sebebidir. Böylesi bir özellik sadece müminde vardır.
Sevinecek olsa, şükreder; bu onun için hayır olur.
Başına bir belâ gelecek olsa, sabreder; bu da onun için hayır olur."
Korku ve endişe yaşarken, başarısızlık ve kayıp anlarında Allah'a yönelmeyi anlayabiliyoruz fakat başarı ve zafer anında Allah'a yönelmek de mümin tavrıdır.
Kur'an Allah'ın bize konuşmasıdır. Dua da bizim Allah'la konuşmamızdır.
Dolayısıyla bunlar bizim Cenab-ı Hakk ile ilişkimizin çok önemli iki aracıdır. Allah'ın bize vereceği cevap Kur'ân'dadır