Yaşadığımız her şey son kertede Rabbimizle bizim aramızdadır. Ahlakımız, sabrımız, fedakârlığımız, vericiliğimiz, ikramlarımız, hep Allah'ın istediğini yapmak, O'nun huzurunda yüzümüzü ak etmek içindir. İnsanlar için iyilik yapmak sürdürülebilir değildir. İnsanlarla yaşadıklarımız sadece iyilik yapabilmemiz için bir vasıtadır. Asıl hedef rıza-yı bârîdir.