İnsan neden okur? Bir dizeye yahut bir cümleye tesadüf edersiniz, dersiniz ki "işte bu tam da benim yaşadığım ama adını koyamadığım o duyguyu anlatıyor!" yalnızlığınız bir anlığına uçar gider. Başka ruhlarla aranızda bir akrabalık bulursunuz çoğalır ve iyileşirsiniz.
Sevdiğin, ihtimam gösterdiğin, baş tacı ettiğin için kalbin kırılır. artık senin elinden tutmayanı , senin de bırakman gerektiğini anladığın o an , kalbin kırılmış demektir. Sevdiğimizden inciniriz. Bir şeyler daha güzel olsun diye düş kurduğumuz için dünya bizi yaralar.