" İnsanların içinden geçerken aklındaki karını eritme, dağı delerken korunu söndürme. Ateşini, azmini kaybetmeden çıkacaksın o dağlara. Ama insanların yanına inince gevşemeyeceksin. Aklının serinliğini koruyacaksın. İyi güzel söze tav olmayacaksın. Öfkelenip kurumayacaksın. Kendini insanlardan ayırmayacaksın. Burnunu kibirlen kıvırmayacaksın..."
" Hayatın çetin yolculuğuna çıkmayanlar hangi nehirde yol aldıklarını bilemezler. Yolculuğunun cefası olmayanlar bunun niyeti için uğraşmayı da bilemez. Küçük, huzurlu, mutlu anların sefasını da idrak edemez. "