FURKAN SURESİNİN 77. AYETİ IŞIĞINDA BİR HUSUSA BERABERCE BAKALIM
Dua ibadetin özü, yaratılışın amacı, kulun Rabbiyle söyleşmesidir. Yüce Rabbimiz: "De ki: Duanız olmasa Rabbim size ne diye değer versin?" buyurmuyor mu? [Furkan,77]
peygamberimiz (sav) evden şu duayı okumadan kesinlikle dışarıya adımını atmazdı:
Allah’ım!
1-Sapmaktan ve saptırılmaktan,
2-Ayağımın doğruluktan kaymasından ve kaydırılmasından,
3-Bir kimseyehaksızlık etmekten ve haksızlığa mâruz kalmaktan,
4-Câhillik etmekten ve câhilliğe mâruz kalmaktan sana sığınırım diye dua ettiğini kaynaklardan öğreniyoruz. Burada;
Sapmak insanın hidayetten sapması, ayağının kayması istikametinin bozulması,haksızlık etmesi adaletsizlik etmesi, cahillik etmesi de marifetten ayrılması anlamına gelir.
Peygamberimizin dışarı çıkarken okuduğu duayı euzu besmele çekerek fiziksel olarak sokağa çıkarken aynen Peygamberimizin sünneti olarak olumak ne güzel olur. Tabiki tv leri izlerken, internette dolaşırken de biz dışarı çıkmış olayoruz. Bu durumdada Peygamberimizin dışarı,soksğ çıkarken yaptığı duayı sosyal medyayı kullanmaya bsşlarken de yapmamız bizi kötülüklerden Allahın izniyle korur. Zaten bilinçli olarak EUZÜBİLLAHİMİNEŞŞEYTANİRRACİM BİSMİLLAHİRRAMANİRRAHİM ÇEKİNCE ŞEYTANLA VE ŞEYTANİLERLE ARAMIZDA ARTIK SİNYAL KESİCİ VARDIR…
İnsan davranışları ikiye ayrılır:
1-ALLAHIN RIZASINA UYGUN DAVRANIŞLAR,
2-ALLAHIN RAZI OLMADIĞI DAVRANIŞLAR…