“Atatürk deyince bende saygı ve hayranlık imajı öne çıkıyor. Söyleyebileceğim tek şey şu; onu bugün yakından tanıyabilmeyi çok isterdim. Bence yaşıyor olsaydı dünyanın da gidişatını değiştirmeyi başarırdı.”
Stephan Rolland
Madam Corinne’e yazdığı bir mektupta, Chateaubriand’dan alıntıyla şöyle yazıyor Atatürk: “Ya hiç doğmamış olmak isterdim ya da hiç unutulmamak.”
Unutulmuyor!
Medeniyim diyen Türkiye halkı, fikriyle, aile yaşamıyla, yaşayış tarzıyla medeni olduğunu göstermek zorundadır. Medeniyim diyen Türkiye halkı, dış görünüşüyle de baştan aşağı medeni insanlar olduğunu göstermek zorundadır.