Farklı asırlarda hatta farklı coğrafyalarda yaşamış olsak da hepimizin ortak bildiği şey şu ki hükümdarlar kendilerine ne tür bir hikaye kurgulamış olursa olsun koca bir insanlık tarihi, nüfuzları sona erdikten sonra en şiddetle men ettikleri gerçeklerin nasıl özgürlüğe kavuştuğunun örnekleriyle dolu öyle değil mi?