Umutsuz sevgin var ise ben sana ne diyeyim? Umutlu ol desem yanlı, unut desem yanlış olur. Aslında en doğru yolu seven bulur. Kendince bir yoldur bu. Bir seçim.
"Dinle!" diye başladı sözüne, "Yanlış değilsin sevmekte. Sevene yanlışsın demek yanlıştır, ancak her sevgi kazanılası değildir. Her sevgi, kavuşulası değildir. Her sevgi, tutulası, alınası, kapılası değildir. Kimi yalnızca acı çekilmesi içindir. Kimi yanmak, kavrulmak için...
Neden,sorusunu sormak ise tam bir saçmalıktı. Buyruk gelince neden aranmaz, gereği yapılırdı. Kocamış erlerin gençlere verdikleri en büyük ders buydu.
"Neden?"
"Buyruk geldiği için! "
Yaşam böyleydi bozkırda.
Zorlu ,güç ve yıpratıcı
Töreli, güçlü ve çoğulcu.
Kalabalıklarla vardılar. Çoğalmak zorundaydılar. Türklüklerini sürdürmek için savaşçı olmak ve hep savaşçı kalmak zorunda oldukları gibi....