Barış Kahraman

Barış Kahraman
@Kargakara
Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü Yayınlanmış kitaplarım:
Peygamberler Filozoflar ve Şairler
Peygamberler Filozoflar ve Şairler
Karganın Günlükleri
Karganın Günlükleri
Karga Kitabı
Karga Kitabı
Baykuşun Alaca Vakitleri
Baykuşun Alaca Vakitleri
Felsefe Öğretmeni
Yüksek Lisans
İstanbul
426 okur puanı
Haziran 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Frank Kermode, The Sense of an Ending (Son Duygusu) adlı eserinde şöyle demiştir: 'Tüm olay örgülerinin kehanetle ortak bir yanı vardır, olayın özünden, geleceğin biçimlerini çıkarır gibi görünmelidirler.'92 92. Frank Kermode, The Sense of an Ending: Studies in the Theory of Fiction (New York: Oxford University Press, 1967), 83.
Reklam
Yakın ve büyük tehlike olmadıkça, hız zorunluluk kazanmaz.
Yazılı veya basılı sözcük ölüdür ama yine de, 'potansiyel olarak sonsuz sayıda okur tarafından, sınırsız sayıda canlı bağlamda diriltilmeye' elverişlidir.
Jennifer WenzelKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
En erken Hıristiyan yapılanlardan biri olan Ntsikana, takipçilerini 'deniz aşırı ülkeden gelen ulus'un getirdiği Kutsal Kitap'ı kucaklamaya ama diğer hediyeyi, 'onu kabul ettiğiniz an, koyun sürüsü gibi dağılacağınız ve ulusunuzu kaybedeceğiniz, deliği olmayan yuvarlak düğme (para'yi reddetmeye zorlamasıyla tanınır.22 22. William Beinart ve Colin Bundy, 'the Union, the Nation and the Talking Crow: the Ideology and Tactics of the Independent ICU in East london', Hidden Struggles in Rural South Africa: Politics and Popular Movements in the Transkei and Eastern Cape, 1980-1930, der. William Bernart ve Colin Bundy (Londra: J. Currey; Berkeley: University of California Press, 1987), 294.
Jennifer WenzelKitabı okudu
Dasein'in (insan varlığının) gündelik yaşamındaki, modernitenin gündelik yaşamında yabancılaştığı dört yozlaşma biçimini hatırlarsınız: 'das Gerede, die Neugier, die Zweideutigkeit, und das Verfallen,'25 veya Sein un Zeit (Varlık ve Zaman) çevirilerine göre, 'boş konuşma, merak, ikircim ve düşüş (ya da 'yenilmek'). 25. Heidegger, Sein und Zeit, paragraflar 35, 36, 37, 38."
Fredric JamesonKitabı okudu
Reklam
Geçmişteki -John Brunner'ın 1960'ların sonlarında ve 1970'lerin başlarında kaleme aldığı romanlarındaki gibi4- büyük distopyaların bazıları, nüfus fazlalığının yarattığı öne sürülen kabus etrafında dönüyordu; ancak bu modernist bir kabustu ve bugün karşı karşıya olduğumuz durum da belki bir distopya değildir, daha ziyade, adamakıllı bir postmodern çokanlamlılığı olan, farklı bir biçimde yaşanan, ilerleme ve çözülme olasılığını bariz bir şekilde engelleyen bir kesinliktir. 4. John Brunner, Stand on Zanzibar (1968), The Jacked Edge (1969), The Sheep Look Up (1972) ve The Shockwave Ride (1975).
Fredric JamesonKitabı okudu
Bir Yöntem Olarak Ütopya ya da Gelecek Tasarrufları*
Ütopyacı şehir, modernizmin başlıca unsuruydu elbette; burada aklımıza Le Corbusier'den Constant'a pek çok isim, Rockefeller Center, muazzam Nazi ve Sovyet projeleri geliyor.2 * Çeviren Esma Kartal 2. Standart açıklama için bkz. Siegfried Diedion, Space, time and Architecture (Cambridge, MA: Harvard University Press, 1967).
Fredric JamesonKitabı okudu
Komunizm ve kozmopolit barış ütopyaları suçlanıyor olsa bile, pazara ilişkin neoliberal ütopya, bir Smithçi insan doğası nosyonunun ideolojik kılıfına bürünmüş olarak usul usul bize doğru geliyor.21 21. Yakın zamanlı birçok kitap arasından, örneğin bkz. David Harvey, A Brief History of Neoliberalism (New York: Oxford University Press, 2007) (Neoliberalizmin Kısa tarihi, çev. Aylin Onacak, İstanbul: Sel, 2015).
Ümit, beklenebileceği gibi, yerini korkuya bırakırken, halk sağlığı uzmanları, muhalifler ve felaket tellalları, eldeki son çiçek virüsü örneklerinin birer biyo-terörizm silahına dönüşebileceği öngörüsünü dikkate almamız için bize yardımcı oluyor.18 18. Donald A. Henderson vd., 'Smallpox as a Biological Weapon: Meical and Public health Management', Journal of the American Medical Assocation 281, sayı 22 (1999): 2127-37.
Reklam
Doğrusu, Marksizm ve pozitivizm dahil olmak üzere, toplumsal değişim ve gerçekliğin toptancı kuramlarının ölümü ile entelektüellerin 'insanlık durumunu iyileştirici' büyük planlara olan inancının sönümlenmesi arasında dolaysız bir bağ var.8 Kuşkusuz, dik başlı 'Yeni Dünya Düzeni' söyleminin, Sovyet komünizminin yıkılması ve
Distopyalar nispeten yeni yazınsal ve sinemasal icatlar olsalar da, bir anlamda, tarihçilerin araştırmalarında karşılarına çıkan gerçek toplumlara benzerler: planlanmış ama o kadar da iyi ve adil planlanmamış.3 3. Yakın zamanda yayımlanmış iki distopya çözümlemesi için bkz. Thomas Moylan, Scraps of the Untainted Sky: Science Fiction, Utopia, Dystopia (Boulder: Westview Press, 2000); ve Rafaella Baccolini ve Tom Moylan (der.), Dark Horizons, Science Fiction and the Dystopian İmagination (New York: Routhledge, 2003).
Ütopyaya epey benzer bir biçimde meyvelerini bilimkurgunun bereketli topraklarında vermekle birlikte, distopya, George Orwell'in 1984'ü, Yevgeni Zamyatin'in Biz'i ve Aldous Huxley'nin Cesur Yeni Dünya'sına dönük kullanımındaki kolyalıkta da görüldüğü üzere, siyasi kurmaca içinde de (özellikle de Sovyet karşıtı kurmaca yazınında) serpilmişti.2
Sayfa 8 - 2. Bilimkurgunun bu tarafına yakın zamanda Fredric Jameson eğildi.Kitabı okudu
GİRİŞ Mekan ve Zamanın Ötesinde Ütopya ve Distopya*
Thomas More 1516 tarihli aynı adlı yapıtıyla ütopya yazınsal türünü yarattığından beri, tarihçilerin ütopyanın geçerliliği üzerine yazdıklarında çooğunlukla, maddiyattan sıyrılmış entelektüel geleneklere yoğunlaşılmış, ütopya bir terim, kavram ve tür olarak soruşturulmuştur.1 1. Örnek olarak bkz. antikiteden günümüze kadarki ütopyaların derlendiği The Utopia Reader, der. Gregory Claeys ve Lyman Tower Sargent (New York: New York University Press, 1999). Yazınsal gelenekler hakkında bkz. Gary Saul Morson, Boundaries of Genre: Dostoevsky's Diary of a Writer and the Traditions of Literaty Utopia (Austin: University of Texas Press, 1981); ve Peter Edgerly Firchow, Modern Utopian Fictions from H.G. Wells to Iris Murdoch (Washington, DC: Catholic University of America Press, 2007).
Sayfa 7 - * Çeviren: Cem KayalıgilKitabı okudu
Yaşadıklarının bir düş olduğunu hissetti yalnızca; mutluluk ya da mutsuzluk, insanlar ya da yalnızlık, geçmiş ya da gelecek bir düştü. Arzuladığı hiçbir şey yoktu artık.
4.358 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.