Merhaba kitap severler;
Size tamamı 34 yılda bir çok kitabın kaynaklarından yararlanılmış 2 ciltlik uzun emekler sonra bir araya gelen zenginleştirilmiş hikayelerle geldim.
#nedenhikayeanlatırız 1
Öncelikle bir çırpıda okunacak bir eser olmadığını belirteyim. Sakın bir zamanda okumanız da fayda var. Yazar, satır aralarında donanımını aktarırken bir okuyucu olarak daha önce okumuş olduğum klasikleri, romanları, mitoloji ve fantastik kurgular adeta gözümün önünde farklı evrenler de gezerken bazı hikâyelerde ortak ya da birbirine paralel benzer olaylar görmek kitaba özgü teknikle bakmamı sağladı. Zaten yazmak, kitaba çevirmek, bir kurguyu ya da bütünsel bir evren yaratıp kağıda dökmek zorken diğer taraftanda hikayeyi okuyucuya aktarmakta oldukça zor. Satır aralarında aşina cümlelere rastlarken hikayenin dönüş şekli gözümde canlanırken nerdeyse dört nala koşarken kendimi alamadım.
Okuma esnasında kişi sadece bilgiye değil, anlama, bap kurmaya ve hissedilen gerçeğe de ihtiyaç duyar. Hikayeler karmaşık olayları, duyguları ve düşünceleri anlamlı bir yapıya oturtarak "neden böyle oldu" Sorusuna cevap verir. Bir nevi deneyimlerimizi başkalarına aktarırken bir anlam oluştururlar. Dolayısıyla hikaye aktarımı daha etkili olur. Duygulara hitap ettikçe akılda kalır. Bir nevi insan başına gelenleri anlatabildikçe kontrol duygusu yeniden kazanabilir.
Kitaba göre yedi temel hikaye kalıbı var. Derinlemesine yaptığım incelemede yer yer bildiğiniz yazarların, ünlü klasiklerden, mitoloji ve kurgulara değinerek aynı temada farklı hikayede olsa da sonuç nerdeyse ortak olduğunu gösteriyor. Sanırım bu bir bakış açısı ancak totele bakıldığında köklü değişimleri hikayeler üzerinde ki etkisi, değişimi ve dönüşü bulunduğu çağa, kültüre rağmen etkisi zamanla farkediliyor.
Kitap ve sevgiyle