Funda Keskinsoy

10/10
·200 syf.··
Beğendi
·
2020 43. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 21 Mayıs 2020 12:29
Merhaba Kitapseverler;size savaş bahanesiyle en çok magdur olan kadın ve cocukların,mültecilerin, ve ihanetin kadının sesi olan bir kitapla geldim. @librumkitap 'dan çıkan @yagmurertekkin 'in kaleme aldığı #ÖtekileriGörmekKadınVeGöçHikayeleri isimli kitabı okudum. Biz bu kitabı @mervenin.kitapligi moderatörlüğünde güzel bir grupla okuduk.Vesile olduğu için teşekkür ederim. Yazarın dili sade ve akıcı bir solukta okudum. @yagmurertekkin kaleminiz daim olsun emekleriniz için teşekkür ederim. Kendimi hikayenin içinde buldum ve üzülerek kapattım. İçeriği anlatımı.O kadar zor ki insan yorumlamaya utanıyor. Orta doğunun kanayan yarası olan gerçekleri,ölümleri,tacizleri, savaşın acı halini okuyuculara yansıttığını düşünüyorum. Bizler bu tip olayları haberlerde sık sık karşılaşıyoruz.Lakin ne kadar umursuyoruz?Sonra hiç olmamış gibi yaşantınıza devam ediyoruz.Sahi insanlık ne zaman öldü? Ben bu kitabı okurken birilerinin toprak siyaset çıkarları için masum insanlara kıyılmasını hiç bir zaman anlayamıyorum... Bu neyin hırsı ? Yorumlamaya geçmeden önce 8 hikayeden oluşan karekterlerin veya isimlerin bir önemi olmayan kadınların kanayan yaralarına ortak olan hikayeyi anlatmak istiyorum. Yoruma gelince; Derya sunni Türkmen,Serdar ise Şii Türkmendi.Aile ve gelenek göreneklerine bağlı olan ve büyüklerin sözünden çıkmayan Teleferli olan Serdar ve Derya aşklarına yenik düşer. Şehirde mezhep kavgaları baskın olup hayatta kalabilmek için evlerini yurtlarını bırakan Teleferlilerin gittikleri yol belirsiz, karanlık ve çağresizlikti... Kısa kısa yaşantılardan oluşan bu eseri herkesin okumasını isterim. Tavsiye Kitap
1000Kitap
Ötekileri GörmekYağmur Ertekin · Librum Kitap Yayınları · 2020101 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
10/10
·200 syf.··
Beğendi
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 21 Mayıs 2020 12:29
·
2020 43. kitabı
Yağmur Ertekin
8.3/10 · 101 okunma
Puan vermedi·238 syf.··
Beğendi
·
2020 47. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2020 02:44
Merhaba kitapseverler; @herdemkitapyayin 'indan çıkan @hasan__dogan 'ın kaleme aldığı #TümEllerimiTut isimli kitabı okudum. Bir önceki postda en kısa zamanda yorumluyacağımı iletmiştim. Biz bu kitabı @kitaphnemm moderatörlüğünde güzel bir grupla okumama vesile olduğu için teşekkür ederim. Yoruma gelince ; Yazarın,ilk kitabı olması beni şaşırttı.Şiirde çok yetenekli olduğunu belirtmek isterim. Kurgusu ve olay örgüsüne hakim olmasını sevdim.@hasan__dogan kaleminiz daim olsun.Emeğiniz için teşekkür ederim.Şiir kitabı hiç düşündünüz mü? bilemiyorum lakin bence harekete geçme zamanı gelmiş. Yoruma gelince; Küçük yaşta annesiz kalan ve sorumsuz bir baba, ile hayatını idam ettiren kardeşleriyle birlikte yaşamını sürdüren Hakan'ın hikayesi bazı bölümlerinde üzülmeme sebep oldu. 23 yaşında bir köy okulunda öğretmenlik yapmaya başlayan ve tahini çıkan köyün eski öğretmeni olan Esra ile tanışırlar. Hakan'ın yakın arkadaşı olan Üstat şahane bir karekter...Çünkü adamın hayat prensipleri,algıları çizgileri net olan biri...Beni zekasıyla hayrete düşürdü. Hakan ve Esra'nın hızlı gelişen aşkları nasıl ? ilerlicek.Hakan ve Esra'yı zor günler bekliyordu.Bu dalgalanmadan sıyrılabilecekler miydi? Bu eserde en çok sevdiğim yer içeriğinde şiirleriyle renklendiriyor olmasıydı...
1000Kitap
Tüm Ellerimi TutHasan Doğan · Herdem Kitap · 202010 okunma
10/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2020 51. kitabı
Merhaba Arkadaşlar;size düzenli olarak kızımla birlikte okuduğum ve önerdiğim kitaplarla gelicem. Büyülüdağ 'nden çıkan @antoine_de_saint_exupery kaleme aldığı cocuk klasikler arasına giren #KüçükPres kitabını okudum. Öncelikle her yaş grubuna hitap ettiğine inanıyorum.Yazar, İçinde çocuk gözüyle kaçırdığımız duyguları okuyucuya sade ve akıcı bil dille ifade ediyor. Arka Kapak "Güzelsiniz,ama değersizsiniz, boşsunuz"diye sürdürdü Küçük Prens "Kimse sizin için canınızı feda edemez.Yoldan geçen sıradan biri,benim gülümün sizlere benzediğini,sizlerden hiç bir farkı olmadığını düşünebilir tabii.Ama o tek başına, hepimizden daha değerli; çünkü ben onu suladım.Çünkü fanusu onun üzerine kapattım.Çünkü paravanla,onu korudum.Çünkü onun tırtıllarını öldürdüm. Kelebekler olsunlar diye bıraktığım bir iki tane dışında. Çünkü onun yakınıp sızlanmalarını,kendini beğenmelerini,hatta susmasını bile dinledim.Çünkü o,benim gülüm"... Tavsiye Kitapdır...
1000Kitap
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Nilüfer Yayınları · 2025280bin okunma