Merhaba kitap severler;
Size çok uzun zaman önce okuduğum, yeni güncel revize edilmiş baskısıyla tekrar incelemek bir nevi yazarın kalemini özlediğimi farkettim.
Gizli El, yazarın ilk romanıdır. Dönemin şartlarıyla malesef o kadar üzücüdür ki sansüre uğramıştır. Bir gün Sedat Simavi'nin roman yazması talebiyle Reşat Nuri Güntekin toplumsal mesajlara dem vurur. Şemsi Efendi'nin fikriyle nerdeyse ikinci bir el demesiyle romana kadın karakteri girer.
Kitabın dili gayet anlaşılır tek tük olsa da kurgunun bütünlüğünü bozmamak adına eski Türkçe'den bazı kelimeler içeriyor. R. N. Güntekin genelde toplum sorunlarıyla ilgilenen sosyal statünün sorunlarıyla toplumda ki çarpıkları gözler önüne seren bir kalemi var. Farkındalık yaratarak sorunları, problemleri gözler önüne seriyor.
Hikayemizin büyük bir bölümü Bursa Gemlik'te geçiyor. Şeref, henüz çok genç ve toydur. Mezuniyetini tamamladığında Gemlik'te memur olarak işe başlar. Doktor bir arkadaşının vasıtasıyla saray paşası olan Aziz Bey'le tanışır. Şeref'in hayatı bir anda renklenmeye başlar. Aziz Bey'in oğlu Adnan'a ders vermeye başlar. Sık sık evlerine girmesiyle zamanla karşılıklı Semih'aya gönlü kayar.
Benden bu kadar arkadaşlar zira sonrası aşırı spoi girer. Çünkü dönemin çalkantılı siyasi çirkin yüzü, insanoğlunu hırsları tamamen gün yüzüne çıkıyor. Aslında eski dönem kitabı da olsa hala bir nevi günümüzü de ayna olduğu bir gerçek. Tavsiyemdir...
Kitap , ve sevgiyle kalın...
#Gizliel
kitapfisiltisi sevtap
@inkilapkitabevi
#fundaileheryerdeoku
#heryerdeoku#etamin
#fyp#kitapoku
#reklam#değil
#benimkütüphanem
#benimseçkilerim
"Bana kızgın olduğun o ilk geceyi hatırlıyor musun? Nazi çarkına kapıldığım için bana korkak demiştin. Bunun hakkında çok düşündüm. Aslı haklı olduğuna karar vermiştim. Ama şimdi... şimdi korkak olanın sen olduğunu düşünüyorum. "
"Üstün ırkınız adına halkınızın yaptığı şey bu! Hala bana kendini sorumlu hissetmediğini söyleyebilir misin? Hala bunun seninle bir ilgisi olmadığını söyleyebilir misin?.... " Bu aptal, kahrolası savaşın herkese dokunmadığını mı sanıyorsun?