Ayşee'nin Kapak Resmi
Ayşee, bir alıntı ekledi.
04 Haz 13:36 · Puan vermedi

İnsanın "sosyal bir yaratık" olması ne demek? İnsanların, yumuşakçalardan ya da solucanlardan farklı olarak kendilerini tanıyabilmeleri ve bilinçlenmeleri için birbirlerine gereksinim duymaları anlamına mı geliyor? Etrafımızda bizim nerede bitip, başkalarının nerede başladığını gösterecek birileri olmadığı sürece kendi benliğimizi tümüyle kavrayamayız. "İnsan yalnızlık içinde yaşadığında bir karakter dışında her şeyi kendi kendine edinebilir." diye yazmış Stendhal, karakter oluşumunu başkalarının kişiye gösterdiği tepkilerle açıklamaya çalışarak. "Ben" bütünüyle bağımsız bir yapı olmadığı için, başkalarına gereksinim duyar. Kişisel tarihimi özümseyebilmem için beni iyi tanıyan, hatta bazen kendimden bile iyi tanıyan bir başkasına gereksinimim vardır.

Aşk Üzerine, Alain De BottonAşk Üzerine, Alain De Botton
Ayşee, bir alıntı ekledi.
04 Haz 02:52 · Puan vermedi

Vaha kompleksi & Aşk
Vaha kompleksi yaşayan susamış bir adam, gerçekte gördüğü için değil, gereksinim duyduğu için su, palmiyeler, gölgelik alanlar gördüğünü sanır. Doyurulmayı bekleyen gereksinimler kimi zaman halüsinasyonlar doğurur: Susuzluk suyu hayal eder, aşka duyulan gereksinim de iyi bir erkek ya da kadını. Vaha kompleksi aslında bütünüyle bir yanılsama değildir: Çöldeki adam ufukta bir şey görür. Ama palmiyeler sararıp solmuş, su kuyusu kurumuş ve ortalık çekirgelerin istilasına uğramıştır.

Aşk Üzerine, Alain De BottonAşk Üzerine, Alain De Botton
Ayşee, bir alıntı ekledi.
04 Haz 02:47 · Puan vermedi

... aşk varılacak bir nokta değil, o noktaya giden yolun kendisidir ve aşığın hedefine ulaşması, yani sevdiğini elde etmesi (yatakta ya da başka şekilde) aşkı küllendirir.

Aşk Üzerine, Alain De BottonAşk Üzerine, Alain De Botton
Ayşee, bir alıntı ekledi.
04 Haz 02:44 · Puan vermedi

"İnsanların asıl yüzünü görmek hem kolay, hem de bir işe yaramıyor." demişti Elias Canetti, başkalarında gereksiz yere kabahat bılmamıza ilişkin.
Öyleyse aşık olmak, bu süreçte biraz körleşmek pahasına da olsa, başka insanlarda kabahat bulmayı anlık bir dürtüyle askıya almaktan kaynaklanıyor olamaz mı?

Aşk Üzerine, Alain De BottonAşk Üzerine, Alain De Botton
Ayşee, bir alıntı ekledi.
 01 Haz 01:33 · İnceledi · Puan vermedi

"Ey İsa, dünyanın yaratıcısı ve kralı, bu olanları görüyor musun? Sen gerçekten de eskisinden çok farklı biri mi oldun, kendi kendine karşı bu denli gaddar, bu denli düşmanca?... küfredilirken, yüzüne tükürülürken, alay edilirken, başına dikenli taç takılırken, haydutların arasında çarmıha gerilerken, en ağır aşağılamalarla karşı karşıyayken sana hakarette bulunanlar, taciz edenler için dua ediyordun. Bu kadar değişmiş olduğun doğru mu? ... Senin buyruklarına, senin emirlerine, tam olarak senin öğreticilerinin talep ettiği biçimde riayet etmeyen herkesin suda boğulmasını, iç organlarına kadar kerpetenle parçalanmasını, kısık ateşte kızartılmasını... sen mi buyurdun gerçekten? ...
Böyle şeyleri sen emretmiş olsaydın eğer, şeytana yapacak ne kalırdı? Böyle şeyleri, onun yapacağı şeyleri sen yapsaydın eğer, bu tanrıya küfür olmaz mıydı? "

Vicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan ZweigVicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan Zweig

Zorbalığın vicdanı yok etmesi. Bir kaç vicdanın buna direnmesi. Ve zorbalığın galip gelmesi.
Reform sonrası Avrupa. Calvinizm mezhebinin lideri Calvin ve Calvin zulmü, despotluğu.. Buna direnen bir kaç vicdan. Serveto, Casteillo...
Ve maalesef tarih haklı olan Serveto ve Casteillo'yu çok iyi hatırlamaz; fakat haksız olan Calvin'i tarih hatırlar. Çünkü Calvin gücü elinde bulunduran kişidir...
Stefan Zweig, tarihte pek bilinmeyen ( ben duymamıştım) kişileri, Serveto ve e Casteillo'nun özgürlük adına bir mücadelelerini anlatıyor.
Okunmalı!!!

Ayşee, bir alıntı ekledi.
 31 May 01:12 · İnceledi · Puan vermedi

"Bir insan öldürmek, asla bir öğretiyi savunmak demek değildir: Bir insanı öldürmek demektir. Cenevreliler, Serveto'yu idam ederken bir öğretiyi savunmadılar, bir insanı kurban ettiler; lakin insan, inancına olan sadakatini bir başka insanı yakarak değil, aksine, inancı uğruna yakılmayı göze alarak açıklamış olur." (Casteillo)

Vicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan ZweigVicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan Zweig
Ayşee, bir alıntı ekledi.
29 May 19:01 · İnceledi · Puan vermedi

Başkalarına zorbalıkla dayatıldığında, en temiz inançlar bile akla karşı işlenmiş birer günah olur.

Vicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan ZweigVicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan Zweig
Ayşee, bir alıntı ekledi.
28 May 12:50 · İnceledi · Puan vermedi

... kitleler tarafından ilahlaştırılmak için geçmişte mağduriyete uğramış olmak gerekir, bir halk liderinin nefret edilen bir sistem tarafından zulüm görmüş olması, sonraki dönemlerde büyük kitlesel başarılarının ön koşulu sayılır.

Vicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan ZweigVicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan Zweig
Ayşee, bir alıntı ekledi.
28 May 12:45 · İnceledi · Puan vermedi

"Gönüllü Olarak Köleliğe Koşma" anlayışı!!
Bir nesil, ideallerini, ateşini ve renklerini yitirdiği anda, ortaya etkileyici bir adamın çıkması, kendisinin, sadece kendisinin, yeni bir formül bulması daima yeterli olur; binlerce kişinin güveni hemen o anda sözüm ona halk kurtarıcısına, dünya kurtarıcısına doğru akar ve her yeni ideoloji her seferinde, derhal yeni bir idealizm yaratır dünyada...
Milyonlar büyülenmişcesine teslim olmaya, aşka gelmeye, hatta baskı altına alınmaya bile razıdır ve bu türden vaazlar veren ve vaatlerde bulunan kişiler, ne kadar çok şey talep ederlerse, onun o denli kulu kölesi olurlar. Onun daha kolay yönetebilmesi uğruna, düne kadar en büyük mutlulukları olan özgürlüklerinden kendi rızalarıyla vazgeçerler; birlik duygusunun verdiği ateşli sarhoşluk içinde kendiliklerinden köleliğe koşarlar ve kendilerini döven kırbaca övgüler düzerler; böylece "gönüllü olarak köleliğe koşma" anlayışı tekrar tekrar gerçekleşmiş olur.

Vicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan ZweigVicdan Zorbalığa Karşı Ya Da Castello Calvin'e, Stefan Zweig
Ayşee tekrar paylaştı. 27 May 12:05
Deniz M. Bakır, bir alıntı ekledi.
27 May 11:35 · Kitabı okudu · 8/10 puan

Yakmak istemelisin kendini kendi ateşinde; çünkü önce kül olmadan nasıl yenileyebilirsin ki kendini?

Böyle Buyurdu Zerdüşt, Friedrich Wilhelm NietzscheBöyle Buyurdu Zerdüşt, Friedrich Wilhelm Nietzsche
Ayşee, bir alıntı ekledi.
27 May 10:03 · Puan vermedi

Kim Haklı?
Semavi kitapların emri: "Öldürmeyeceksin."
Hıristiyan Avrupa, en sefil çıkarları için dünyanın bütün Mandarenlerini öldürdü ve öldürmeye hazır.
Goethe, "Ya örs olacaksın, ya çekiç." diyor.
Şark, Sadi'den Gandi'ye kadar aksi kanaaatte: "YEMİN EDERİM Kİ, DÜNYANIN BÜTÜN TOPRAKLARI BİR TEK İNSANIN KANINI AKITMAYA DEĞMEZ."
Kim haklı?

Bu Ülke, Cemil MeriçBu Ülke, Cemil Meriç
Ayşee, bir alıntı ekledi.
26 May 18:45 · Puan vermedi

Sosyalizm de komünizm de bir nevi "içtimai liberalizm"
İnsanlara karşı hürmüşüz de, özel mülkiyet canımızı okuyormuş. Özel mülkiyet kalktı mı hürriyetimiz tamamlanırmış. İstedikleri bütün insanların yoksul, bütün insanların dilenci olması. İçtimai liberalizmin vaadi: Cihanşümul dilencilik.Her şey herkesin olacakmış. Herkes kim? Toplum. Daima her tecrit, daima hayali bir varlık, hayali ve ezici...

Bu Ülke, Cemil MeriçBu Ülke, Cemil Meriç
Ayşee, bir alıntı ekledi.
26 May 18:40 · Puan vermedi

Ortaçağ'a gelince...
Kilisenin tanınmış bir azizi "Tanrı'nın yaratmaktan utanmadığı uzuvların adını söylememek Tanrı'ya hakarettir.” diyor.

Bu Ülke, Cemil MeriçBu Ülke, Cemil Meriç