Okur
Selahaddin KORALAY
TAKİP ET
Selahaddin KORALAY
@Koralay_
'Faşizme karşı birleşmeyenler, faşizmin zindanlarında buluşur!..' Bertolt Brecht
Erkek
186 okur puanı
20 May 2019 tarihinde katıldı.
ŞU ANDA OKUDUĞU KİTAP
252
Kitap
17
İnceleme
282
Alıntı
28
İleti
Tanıdığın kimse takip etmiyor
Ortak okuduğunuz kitap bulunmuyor
18. yüzyılda Papa
Papa kral hiç nefes alamasın, inanma alışkanlığını kaybetmesin diye, kralı sınamak için zaman zaman ona dinle ilgili yazılar veriyor. İki yıl önce krala anayasa adını verdiği uzun bir yazı gönderip, kralı ve tebaasını büyük cezalarla tehdit ederek bu yazıda bulunan her şeye inanmaya zorlamak istedi.(1713 Unigenitus) Emre derhâl boyun eğen ve uyruklarına örnek olan kral nezdinde başarılı oldu. Fakat içlerinden bazıları başkaldırıp yazıda yer alanların hiçbirine inanmak istemediklerini söylediler. Sarayı, krallığı ve bütün aileleri bölen bu isyanın itici gücü kadınlar oldu. Söz konusu anayasa kadınları, bütün Hristiyanların gökten indiğini söylediği bir kitabı okumaktan menediyor.
4
mevcudiyet ve teşhir
TEŞHİRCİLİK TOPLUMU WALTER BENJAMIN'E göre "kült görevi" üstlenen nesnelerde önemli olan "görülmelerinden ziyade mevcudiyetleri"dir.17 "Kült değerleri" teşhir edilmelerinden değil mevcudiyetlerinden kaynaklanır. Erişilemeyecek bir mekânda saklayarak gözlerden uzak tutma şeklindeki uygulama kült değerlerini artırır. Bu nedenle bazı Meryem resimleri neredeyse yılın her günü üzeri örtülü olarak durur. Odacıklarda saklanan Tanrı heykellerinin bir kısmına sadece rahipler yaklaşabilir. Ayırma (secret, secretus), sınırlama ve kilit altına almanın olumsuzluğu kült değerinin oluşmasında rol oynar. Var olabilmek için sergilenmiş olmalarının gerektiği olumluluk toplumunda, artık hepsi birer meta haline gelmiş olan şeyler sergi değeri kazanmak uğruna kült değerlerini yitirir. Sergi değeri açısından salt varoluş hiçbir anlam taşımaz. Kendi içinde kalan, kendinde oyalanan bir şeyin değeri yoktur artık. Şeyler ancak görüldükleri zaman bir değer kazanırlar. Her şeyi görünürlüğe teslim eden teşhir zorlaması "uzaklık görüntüsü" olma niteliğindeki aura'yı tümüyle ortadan kaldırır. Sergi değeri doruğuna ulaşmış kapitalizmin ifadesidir ve kullanım değeri ile değişim değeri arasındaki Marksist çelişkiden türetilemez. Kullanım alanından çıkmış olduğu için kullanım değeri, hiçbir emek gücü yansıtmadığı için de değişim değeri taşımaz. Varlığını sadece ilgi üretmeye borçludur.
9