Kimi zaman bir bulut kapatıverir güneşi. Sanırsınız ki güneş yoktur. Oysa vardır, saklıdır sizin gözünüz onu göremez, hepsi bu. Öyle gerçekler vardır, sis ardında saklı kalan. Yok derler, güneş yok, hiç bir şey yok! Sen var diyerek hem kendini, hem de herkesi aldatıyorsun, yanıltıyorsun! Nerde, göster? Dört yan kapkaradır, yağmur yağmaktadır hatta, fırtına, kasırga, bora, tipi... Yok güneş, hiç bir zaman da olmadı, olmayacak. Bir karamsarlık çöker insana. İstediğin kadar "Güneş yarın yine doğacak" de. "Şu bulutlar bir kalksın, sen o zaman güneşi gör" de. Bilirler, bunların gerçek olduğunu, ama işlerine gelmez. Güneşsiz geçen kısacık anlardan yararlanacaklardır, öyle işler vardır ki ancak karanlıkta yapılır, karanlığın örtüsü gereklidir.