Bir ünlü yazar ya da şair bu çocukta ışık var benim halefim budur dese mutlu mu olacaktın? Yoksa kendi çabalarınla halk tarafından o yazarın ya da şairin halefi gösterilsen mi mutlu mu olacaktın?
Oysa o kıyıların biraz ilerisinde bir mülteci botu batırılmış ve çocuklar, kadınlar, yaşlılar can vermiştir. Denizin mavisinden ziyade bunları bildiğinde hiçbir şeyden de tat alamıyorsun.
Bir insan neden kendi yolunu çizemez. Neden kendi evini, kendi düşüncelerini inşa edemez? Hazır çorbalar gibi su ekleyip kaynatınca ne anlıyorlar bu hayattan?