En bizim olan, en değerli şeyimiz, söylemeye gerek yok, bizim için karanlıktır. Bana öyle geliyor ki, kendimi bütünüyle tanısaydım, bu olduğum şey olmazdım.
Bu gerilimler içinde insan kesinlikle artık kendisi değildir. İnsan yanımız, birbirinden bu kadar uzak ışıklara doğru izleyemez bizi. Onun ruhu, yaprakları değil de kökleri, tabiata aykırı olarak ışığa doğru giden acayip bir bitkiye dönüşür!