Bir babanın çocuklarına bırakacağı en kıymetli miras temiz bir isimdir......
Kitap, kaymakam emeklisi Ali Rıza Beyin İstanbula taşınıp evini geçindirebilmesi için iş aramasıyla başlıyor Bazen sağlığıyla bazen utançlarıyla bazen evlatlarıyla sınanmasıyla devam ediyor. Spoiler vermemek için kitabın devamı hakkında daha fazla ayrıntı veremiyorum ama şunları eklemek istiyorum: En kötü karakterlere sahip insanların bile arkasına sığındığı veya mecbur bırakıldığı bir hayatı vardır. İnsan öyle zamanlarda öyle şeylere mecburdur ki ilkelerini bir gece bir mum ateşinde kül etmek zorunda kalır. Ne olacağımızı bilmediğimiz hayatlarımızda bazen fırtınalara dayanabilirken bazen de en ufak bir rüzgar bütün yaprakları döker. İnsanların çoğu tıpkı Ali Rıza Bey gibi erdemli bir insan olmaya çalışır bazılarını dünyaya bağlayan tek şeydir bu. Bazıları için ise yaşamlarının bütünü haline gelmiştir ama gerçek erdem; insanlardan üstün olduğumuz düşüncesiyle onlara tepeden bakmak, onlara böbürlenerek nasihat vermek veya bununla övünmek değil öyle yaşamaktır. Belki de Ali Rıza Bey'in asıl sınandığı şey buydu....
Kitap, okuduğum süreçte bana bunları öğreten açık sözlü bir öğretmen oldu.
Anlatımı ise rahatsız edici çoklukta betimlemelere yer verilmeden akıcı ve sadeydi.
Oldukça akıcı ve bir o kadar da üzücü bulduğum bir kitaptı.
Okuyacak herkese keyifli okumalar diliyorum.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Anlaşılan çocuklarla fincan takımları arasında pek fark yoktu. Kırıla kırıla bir tek kaldıkları gibi işe yaramaz oluyorlar, bir köşeye atılıyorlardı."
"İnsan saadetini çocuklarından beklemesi ne boş hayalmiş ya Rabbi! Yüreklerimizin yapılış tarzı itibarıyla buna imkân yok. Çocuklarımızın hepsini mesut etmeye kudretimiz de olsa elbette birinden birinin saadeti bir cihetten aksayacak ya... O vakit mesutları derhâl unutacağız... Evlatlarımız içinde hangisi bedbahstsa yalnız onun sesini duyup ağlayacağız... Evet çocuktan, evlattan saadet beklemek çok boş bir hayalmiş."