Muallim Bey

Muallim Bey
@Muallim_bey
İnsana biraz dünya bulaşınca yolunu yitiriyor. Ayaklarımızı dinin üzere sabit kıl Yâ Rabbenâ!!
Hz Nuh
Hidayet!.. Hidayet başka şeydi. Onu Allah ihsan ederdi. Allah nasip etmezse baba peygamber de olsa, neylerdi?..
Reklam
Bir Peygamber için taşlanmak değil, davadan vazgeçmek ölüm ifâde ederdi. Kâfir, sapık, azgın bunu nereden bilirdi? Bilemediler.... Bilemeyeceklerdi de...
Kalp nasıl kirlenir, vicdan nasıl körelirdi? İnsan nasıl azgınlaşır, nasıl inançsızlık karanlığına düşerdi? Bunların hepsi olurdu; kişi Allah'a kul olmayınca... İlâh diye puta tapınca...

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İlk İnsandan Bize
Hz Adem (a.s) dünyadan göçtü. Ondan bize kalanlar şuydu: Adem (a.s) ilk yaratılandı. İlk insandı. Cennet ve dünya hayatını yaşayandı. İlk hata yapandı. İlk örtünendi. İlk Tevbe edendi. İlk Peygamberdi. İlk tevhid mücadelesi verendi. İlk evlâd acısını tadandı. İlk selâmlaşandı. Toprağı ilk işleyendi. Sallallahu aleyhi ve sellem.
Reklam
İnsan, nimete kavuştuğu ya da yüksek bir makama ulaştığı zaman, ilk arsuzu burada devamlı kalmaktır.
Maddeyi tek ve gerçek ölçü bilen her kafa, İblisçe bir yanılma içinde olacaktı.
Mûcize karşısında insana yakışan; 'aklım almıyor' diye inkâr değil, aczini idraktır.
Reklam
Kader
Modern insan, hayrın da şerrin de Allah Teâlâ'nın takdiriyle olduğunu kabullendiği yeryüzü egemenliğini kaybedeceğini bilmekte, buna yanaşmadığı için kaderi ve takdiri reddetmeyi tercih etmektedir. Ona göre başarı ve başarısızlık, iyilik ve kötülük matematik bir kesinlikte ve mutlak olarak insan iradesinin ürünüdür.
Sayfa 69
Kader
Meselenin modernistleri rahatsız eden yönü şudur: Kader inancı insanın iradesizliğinin kabulü üzerine oturmakta, bu da "kadercilik"e yol açmaktadır. Oysa insan iradesini istediği istikamette kullanmakta özgürdür. İnsanın fiilerinden dolayı sorumlu tutulmasını anlamı da budur. Allah Teala insanı herhangi yapması için zorlamaz...
Sayfa 69
Eğer Kur'an ayetlerini, istediğimizi söyleteceğimiz, arzu ettiğimiz anlamı yükleyebileceğimiz bir "metin"e indirgersek, ortaya Kur'an ayetlerinde hareketle oluşturulmuş bir din ortaya çıkar. Ama bu, İslâm olarak isimlendirilemez
Sayfa 51
Geçmişi sağlıklı okumanın yolu, hiç şüphesiz geçmişi kendi şartları içinde anlamaya çalışmaktan geçer. Selef'im Kur'an'a, Sünnet'e ibadete, hayata, ölüme... bakışı ile bizimki arasında bir "uyumsuzluk" varsa, yapmamız gereken, geçmişi bugünün parametreleriyle ölçmeye kalkmak değil, yapabiliyorsak bizi geçmişin dünyasına götürecek zihni bir yolculuğa çıkmaktır..
Sayfa 31
Söz gelimi "rivayet tefsirleri"ne ilgi duyan okuyucular için İbn Kesîr ve el-Kurtubî tefsirleri tavsiyeye şayandır.
Sayfa 25
131 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.