Şehrime gel sevgili, Yarın çık gel, Bırak her şeyi, bir bekleyenim var de gel. Gel ki, bu şehir adımlarınla anlamlansın. Gel ki, bu şehir nefretim olmaktan çıksın. Gel ki, nefes alayım. Gel...
Ve şimdi gezdir gözlerini Semerkantın üzerinde ! Değil mi ki o yeryüzünün ecesi? Alıp diğer kentlerin yazgı iplerini ellerine , çıkmamış mı hepsinin üstüne o mağrur ?